Zondag 16 juli, dag 3. Noorwegen - Reisverslag uit Larvik, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu Zondag 16 juli, dag 3. Noorwegen - Reisverslag uit Larvik, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu

Zondag 16 juli, dag 3. Noorwegen

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

16 Juli 2017 | Noorwegen, Larvik

Gisterenavond is het inderdaad gelukt om de ferry te nemen van Strømstad (Zweden) naar Sandfjord (Noorwegen). Lang op de kade staan wachten naast rijen campers, want hij was vertraagd. Maar geen probleem! De overtocht duurt 2,5 uur (en kostte 180 Kronen, ongeveer 20 euro). Koopje dus. Aan boord bleek snel dat het voor Noren een rendabel tochtje is naar Zweden. Er werd massaal drinken en drank ingeslagen. Steekkarren vol giga trays met blikjes gingen mee terug.
Een deel van de overtocht buiten op de achtersteven gezeten en daar wat gegeten.
We hadden inmiddels gelukkig een AirBnb-adres kunnen regelen, in Larvik (km of 16 van Sandfjord). Aldaar arriveerden we om ongeveer middernacht.
(https://www.airbnb.nl/users/show/1756301?eal_exp=1502733967&eal_sig=6036dc7a11a1456e76a7ebcc3bec85c8b445e47b0fa1725cc67d013387cefd6d&eal_uid=31908703&eluid=0&euid=bd9d668f-feef-b6ef-0569-10e12caeb47a).
We hadden een prima bed en een gastvrije host, die geduldig op ons gewacht had. De man deed aan 'oriëntating', met behulp van een kaart door bossen hardlopen in wedstrijdverband.
De dag begon vandaag in Larvik met regen, maar inmiddels zijn we pas een paar tientallen kilometers verder en de zon begint alweer door te komen. We gaan nu richting Stavanger. Zo ver zullen we wel niet komen, vrees ik, want dat is nog wel een uur of 7 onafgebroken rijden. We zien wel.

Jacqueline

Ik maak dit profiel aan met het oog op de aankomende roodtrip die Willem en (een gedeelte van de rit Max) en ik gaan maken naar Noorwegen. We vertrekken 14 juli 2017 richting de Noordkaap.

Actief sinds 10 Juli 2017