Maandag, 15 juli 2017, Dag 4 - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu Maandag, 15 juli 2017, Dag 4 - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu

Maandag, 15 juli 2017, Dag 4

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

17 Juli 2017 | Noorwegen, Stavanger

Gisterenavond in de haven van Stavanger lekker gegeten bij een Thais restaurant.
Het ontbijt bij het Scandic Hotel was erg goed, heel uitgebreid.
Even na negenen vanmorgen zijn we vertrokken voor de tweede toeristische route van de ongeveer 14 die we op het plan hebben staan, de Ryfylke.
Vandaag regelmatig uitgestapt om te fotograferen. De omgeving/natuur is hier imposant! Bergen, fjorden, meren, watervallen. We zijn een paar keer een fjord overgestoken met een veerpont. We hebben de nodige tunnels gehad, waarvan er een paar meer dan tien kilometer langs zijn. We zijn tot de sneeuwgrens geweest. Veel watervallen gezien.
Wel regent het bijna steeds; niet hard, maar het is wel behoorlijk kil.
Inmiddels zijn we onderweg met bestemming Bergen (nog een kleine 100km te gaan), waar we willen gaan overnachten. Voorlopig eerst voor de derde keer een ferryovertocht.

Jacqueline

Ik maak dit profiel aan met het oog op de aankomende roodtrip die Willem en (een gedeelte van de rit Max) en ik gaan maken naar Noorwegen. We vertrekken 14 juli 2017 richting de Noordkaap.

Actief sinds 10 Juli 2017