Dag 4, vervolg - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu Dag 4, vervolg - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu

Dag 4, vervolg

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 Juli 2017 | Noorwegen, Bergen

Vervolg maandag 17 juli:
We hadden een leuk hotel gevonden in Bergen op Booking.com. Magic Xhibition. Dachten we.
Pas geopend, heel hip. Voor niet al te veel geld. Terwijl we het nog aan het overwegen waren bleek de prijs gestegen. Gebeld met het hotel en bedongen dat we de kamer rechtstreeks bij hun voor de lagere prijs kregen. Met hen gesproken over de parkeermogelijkheden. Wat zij opperden was allemaal in parkeergarages en daar pas de Landrover gezien zijn hoogte niet in. Aan de straat parkeren was het advies. Nu hadden we hetzelfde ook aan de hand gehad in Stavanger en daar was het uiteindelijkgelukt. Op naar het Magic-hotel dus…..
Om een lang verhaal kort te maken…..we hebben serieus, niet overdreven, twee uur rondjes gereden in Bergen zoekend naar een parkeerplaats. Er heerst daar een ontmoedigingsbeleid ten aanzien van auto’s waar je U tegen zegt. Grotendeels kun je aan de straat alleen parkeren als zijnde vergunninghouder, op andere plekken kun je betaald parkeren maar moet je bij een fysiek persoon een kaartje daartoe kopen. En die persoon is er ’s avonds dus niet! De persoon die bekeuringen uitdeelt wel, zagen we aan een geel briefje op een voorruit. Behalve parkeergarages, waar wij dus niet in passen, was er een parkeerterrein voor bussen, maar dat lag nogal afgelegen. Dat durfden we ook niet aan. Verder waren er alleen priveparkeerterreintjes bij overheidsgebouwen/kantoren. Bij dit alles kwam nog dat in Bergen bijna elke straat eenrichtingverkeer is, wat het zoeken naar de door allerlei mensen genoemde opties extra lastig maakte. Nog even los van het feit dat TomTom het allemaal ook niet wist daar.
Na twee uur (we hadden al op het punt gestaan om de stad te verlaten) vonden we een parkeerterreintje waarvan niemand ons kon vertellen of we er mochten staan. Althans, de een zei van wel, de ander van niet en de volgende was zelf buitenlander. Er stond een parkeermeter met een bord met tekst en uitleg. Maar ja…wat betekent die tekst? Echt stom hoor, dat je gewoon geen woord begrijpt van zo’n taal! Vlak bij dit terreintje was een hotel (Scandic). Willem wilde inmiddels sowieso niet meer naar het magische Magic hotel (hoewel het parkeerprobleem niet gerelateerd was aan het hotel, maar aan de stad), haha, dus we besloten bij Scandic te vragen of we volgens hun op dat terreintje mochten staan en of ze een kamer voor ons hadden. Het was inmiddels zeker half elf in de avond en we hadden nog niet gegeten ook. En ofschoon het nog zo ongeveer licht was waren wij er wel helemaal klaar mee! De kamer geaccepteerd (prijs, niet belangrijk!) en 30 euro in de parkeermeter gestopt om te kunnen parkeren tot de volgende ochtend. Het Magic hotel hadden we gelukkig nog niet betaald. Ik heb ze netjes een berichtje gestuurd, dat wel. Sowieso had ik continu een ‘hotline’ met hun webcaremedewerker via Facebook. Maar al hun suggesties ten spijt lukte het niet met dat parkeren.
Bij navraag bleek er zelfs nog een restaurant open te zijn tot twaalf uur. Daar hebben we nog best even lekker gegeten.
Eind goed, al goed!
Tot nu toe vaak lastig met parkeren van ons ‘bakbeest’ bij hotels, althans, in grotere steden. In Flensburg/Duitsland bleek het bijbehorende parkeerterrein vol. In Stavanger en nu in Bergen. Alleen in het dorpje Larvik, bij het AirBnb-adres konden we ‘bij huis’ staan.
Iets om rekening mee te houden dus in het vervolg.

Tags: Bergen