vervolg woensdag 19 juli 2017, dag 6 - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu vervolg woensdag 19 juli 2017, dag 6 - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu

vervolg woensdag 19 juli 2017, dag 6

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

20 Juli 2017 | Noorwegen, Sogndal

Nog op te nemen:
Vervolg Geiranger-Trollstigen-route.
Hoge rotspartijen aan alle zijden, hele lange watervallen en een weg met 11 haarspeldbochten. Wat een hoogte! Leuk de weg zo naar beneden te zien kronkelen, met ‘Dinkytoy’-autootjes in een relatief smalle geul zo tussen die enorm imposante kammen gebergte.
Op naar Andalsnes, met het idee daar te gaan overnachten.
Zoals ons de hele dag al begon te dagen is het in deze streek echt druk. En naar bleek, alles zit vol. En dat terwijl er om elke bocht een camping is met campers en hutjes en ook best veel andere accommodatie. Booking, Trivago etc etc. Allemaal nul op het rekest. 50 km verderop eventueel….. Maar 50km is hier lang rijden! Een cabine/hutje op een kampeerterrein is wel een optie….voor kamperen is het ons inziens ’s nachts) echt te koud (het is ook onov 30 jaar geleden dat we dat gedaan hebben!). Heel veel nageplozen op internet, op de nodige adressen wezen vragen…… Pff….
Uiteindelijk bij een AirBnb-adres uitgekomen, zo’n anderhalf uur rijden nog van waar we waren (incl ferry). Maar, we waren allang blij! Maar eerst nog even gezellig gegeten bij een hotel waar we niet konden overnachten (in Andalsnes).
En inmiddels zitten we aan de ‘keukentafel’ van Malmestranda Rooms & Yoya Stua, vlakbij Molde (op de weg naar Trondheim). Een ‘farmershouse’ aan zee. Zonsondergang voor de deur. Het is nu bijna middernacht. Er is rood/oranje aan de horizon, maar daarboven is het gewoon nog steeds licht!
We zijn bijzonder gastvrij ontvangen door Siv (yoga-lady). We hebben het huis voor ons alleen (zie foto’s); zij woont in de basement. Keurig netjes en schoon.
Wederom: eind goed, al goed!