vervolg zaterdag 22/zondag 23 juli 2017 - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu vervolg zaterdag 22/zondag 23 juli 2017 - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu

vervolg zaterdag 22/zondag 23 juli 2017

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

24 Juli 2017 | Noorwegen, Andenes

Zaterdag 22/zondag 23 juli 2017
Aan heet eind van de Andoya-route ligt Andenes (Vesterålen). Een dorp met houten huisjes en een visfabriek en helemaal aan het eind een vuurtoren.
Bij die vuurtoren staat het ‘Pipi Langkoushuis’ waar wij een kamer geboekt hebben. Friskekroken Andenes
Wat een geweldige stek is dit! Een groot wit huis met een volledig gerenoveerde binnenkant. Twee inductiekookplaten, keukenkastjes zonder handgrepen, magnetron, drie koekasten, vriezer vaatwasser, wasmachine en droger. Alles tot onze beschikking. Een heel grote huiskamer en een heerlijke slaapkamer met hoog plafond. In de enorm grote woonkamer is een flatscreen. Grote badkamer met dubbele wastafel etc etc
En dat alles voor 1000 Noorse kronen per nacht (goeie 100 euro).
De (van oorsprong Schotse) dame (Alexis) die ons de sleutel brengt vertelt ons dat het pand eigendom is van de plaatselijke visfabriek. ’s-Winters zijn de Litouwse werknemers van de fabriek hier gehuisvest. Dit is het eerste seizoen dat ze het via Booking verhuizen.
We hebben de gehele benedenverdieping tot onze beschikking. Boven logeert een Duitse jonge man. Hij is hier hikend naartoe gekomen.
Vanuit dit plaatsje kun je Walvis Safari’s doen en tochtjes naar een rots waar zich puffins/papagaaivogels ophouden (en Jan van Genten en adelaars).
Naast het pand waar wij zitten staat een soortgelijk huis, maar dan in vervallen staat, onbewoond. Daar zitten enorm veel meeuwen die dag en nacht krijsen en daar talrijke nesten hebben. Dat geluid geeft (wat mij betreft) extra cachet aan het geheel!
Ik zou hier met liefde nog eens terugkomen. In een ander seizoen. Alleen met de elementen…
Zaterdagavond waren we van plan om uit eten te gaan, maar we zijn lekker bij het huis blijven hangen en hebben het een en ander uit blik gegeten (hadden we bij ons).
Hoewel we eindelijk zondag verder zouden reizen hebben we besloten er hier een dag aan vast te plakken. Met name op mijn verzoek. :) We hadden inmiddels de ruimte in het reisschema en een keer niet laat in de avond aan en de volgende ochtend alweer door, was wel eens lekker.
We hebben er geen spijt van gehad. Vandaag (of eigenlijk is het inmiddels alweer een dag later) hebben we een beetje de omgeving verkend. Wat een paradijselijke schoonheid. Witte strandjes en azuurblauw water… Ik heb me weer uitgeleefd in mijn rol van fotograaf! Ik zat op een gegeven moment in de schepenstront terwijl ik aan het fotograferen was nb. Zo word ik daar dan door in beslag genomen! Schapen kom je echt op de raarste plekken tegen hier. Is het niet midden op de weg, dan is het wel zonnebadend op het strand! En wederom was het vandaag schitterend weer.
Nog even de supermarkt aangedaan. Het blijkt dat op zondag de winkels alleen open mogen zijn als ze niet groter zijn dan 100m2. De supermarkt waar wij waren was dan ook maar voor een deel geopend. Alcohol mogen ze op zondag ook niet verkopen!
Vanavond laat (na middernacht) nog wat foto’s gemaakt toen de zon aan het zakken was. Prachtig! Ik wil hier nog helemaal niet weg!
Morgen vervolgen we onze tocht via de Senja-route om eind van de dag als het goed is aan te komen in Tromsø, alwaar we Max van de luchthaven halen.
De dag start morgen, ik zeg morgen, maar het is al over een paar uur (dat heb je als het licht blijft…., met een veertocht van een uur en drie kwartier.
En nu, op dit moment, half drie ’s nachts, vraag ik me af of ik nog naar bed zal gaan (zes uur op) of nog even naar buiten om de prachtige lucht te fotograferen……

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Ik maak dit profiel aan met het oog op de aankomende roodtrip die Willem en (een gedeelte van de rit Max) en ik gaan maken naar Noorwegen. We vertrekken 14 juli 2017 richting de Noordkaap.

Actief sinds 10 Juli 2017
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 6554

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Roadtrip Noorwegen

Landen bezocht: