Dinsdag 18 juli 2017, dag 5 - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu Dinsdag 18 juli 2017, dag 5 - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu

Dinsdag 18 juli 2017, dag 5

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 Juli 2017 | Noorwegen, Bergen

De tijd gaat ineens hard zeg!
Weer van een superdeluxe uitgebreid ontbijtbuffet genoten bij Scandic Hotel en vervolgens het parkeerterreintje weer opgezocht. :D
Vlot zijn we niet ’s ochtends. We staan wel bijtijds op, maar willen op het gemak douchen en ontbijten; zonde om daar geen gebruik van te maken. Een en ander is ook wel een beetje het gevolg van het feit dat we ’s avonds steeds zo laat zijn. Het moet toch uit de lengte of uit de breedte komen, zeg maar.

We zijn inmiddels onderweg via Voss naar Eidfjord om aldaar weer een van de geplande routes op te pakken.

Even tussendoor: we rijden gewoon over een rotonde in een tunnel! Bizar dit! De tunnel komt gelijk uit op een brug. Dit is tunnel #30 denk ik al vandaag. Aan het eind van de brug gaan we linea recta de volgende tunnel in, met ook weer rotonde. Er komt straks zelfs een tunnel aan van 24,5 km! Beetje saai is dat wel, haha.
Zoals Willem mooi verwoordt: een dure infrastructuur hier!

Onderweg zagen we daarstraks geweldige weerspiegelingen van huisjes en bootjes in een prachtig glad wateroppervlak. Mijn fotografiehart maakte sprongetjes. Willem was zo lief om bereid te zijn te stoppen. Kronkelpaadje af, ‘boerenweiland’ op. Ik als de zeelt mijn apparatuur overhoop gehaald. Getob met statief dat niet laag te krijgen was, dus maar uit de hand dan… En daar zagen we een traktor aankomen… Ja hoor….een oude baas-boer die anderhalf woord Engels sprak. We moesten betalen voor het ‘parkeren’ daar. Twintig kronen (2 euro en een beetje). Hij moest ook eten kopen.. Dat zou geen probleem geweest zijn ware het niet dat wij geen enkele Noorse kroon hebben. Alles betaald met kaartjes tot nu toe. Uiteindelijk zei hij: laat maar zitten! Toen we zijn terrein weer afreden zagen we dat er een bord stond….. :D

Nou, ik ga weer even naar buiten kijken, in plaats van op het beeldscherm. Wordt vervolgd.