Donderdag 20 juli 2017, dag 7 - Reisverslag uit Molde, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu Donderdag 20 juli 2017, dag 7 - Reisverslag uit Molde, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu

Donderdag 20 juli 2017, dag 7

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

20 Juli 2017 | Noorwegen, Molde

Donderdag, 20 juli 2017
Dit huisje, Malmestranda, het plekje aan zee, een baai eigenlijk is wel zo bijzonder. Vanuit de eetkamer ruim zicht op het water en de berg aan de overkant van de baai. Huisjes weerspiegelen in het gladde water. Er hangt een serene rust. Wat dan weer helemaal past bij de yogaplek die dit ook is. Er staat ook niets teveel in dit huisje. Wat voorheen de woonkamer was is nu een yogaruimte, met ook weer kijk op zee. Bijzonder!
Ik heb alleen weer erg weinig geslapen. Dat is niet nieuw voor mij helaas…. Hier kwam alleen bij dat er geen gordijnen voor het raam van onze slaapkamer hingen (heerlijk bed weer overigens, dat kun je die Noren nageven!). Vraag me af of daar een yogareden achter zit….zie eigenlijk hier overal in dit huisje alleen maar soort dunne vitrage siergordijntjes….
We gingen om kwart over een naar bed. We hebben nog even zitten stoeien met de route en waren natuurlijk sowieso al laat. Drie uur later was ik alweer wakker. Toen we om over enen naar bed gingen zag het er buiten nog steeds uit zoals normaal thuis als de zon net een half uurtje onder is en om kwart over vier was het gewoon al weer helemaal licht. Bizar! Dat zal naarmate we Noordelijker komen nog wel toenemen, dat verschijnsel!
Ik heb nota bene een oogmasker meegenomen. Maar dat lag in de auto en om dat nou te gaan halen….
Weer een leer voor de volgende keer!

Vandaag en morgen moeten we goed kilometers gaan halen. Gisteren hebben we er maar zo’n 300 gedaan, geloof ik. Dat is te weinig om op tijd ‘boven’ te komen. Gisteren kwam het deels door de ‘fotostops’ en verder door de klimmende wegen, de haarspeldbochten etc.
We moeten nog 1100 km naar de Lofoten en dat moet in twee dagen. Hier duurt het afleggen van zo’n aantal kilometers lang!
Voor wat ik ervan begrepen heb zijn de Lofoten groepjes van eilanden. Het moet daar echt heel mooi zijn!

Anyhow, ik heb er weer zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Ik maak dit profiel aan met het oog op de aankomende roodtrip die Willem en (een gedeelte van de rit Max) en ik gaan maken naar Noorwegen. We vertrekken 14 juli 2017 richting de Noordkaap.

Actief sinds 10 Juli 2017
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 6562

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Roadtrip Noorwegen

Landen bezocht: