vervolg Donderdag 20 juli 2017 - Reisverslag uit Molde, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu vervolg Donderdag 20 juli 2017 - Reisverslag uit Molde, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu

vervolg Donderdag 20 juli 2017

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

20 Juli 2017 | Noorwegen, Molde

Route Atlantershavsvegen (Bud naar Karvag 36 km): De Atlantische weg is een deel van de Fylkesvei 64 in de provincie Møre og Romsdal in het westen van Noorwegen. De weg verbindt de eilanden van Averøy tot Vevang en Eide naar het vasteland naar Kristiansund en Molde. (10 km)
De route werd aangelegd om de visindustrie van beter transport te voorzien.
De, vertaald, Atlantische weg wordt ook wel 's werelds mooiste autoruiten genoemd.
Acht bruggen tussen eilandjes en scheren verbinden aan weerszijde het vasteland. 's Grenzend aan de open Atlantische Oceaan, is het 's winters, met harde wind een gevaarlijke route.
De bruggen vormen een architectonisch hoogstandje en zijn benoemd tot bouwwerk van de eeuw.
Van het spectaculaire van de route is op een mooie zomerse dag als vandaag niets te merken. De kustweg ernaartoe is mooi en glooiend met overal kreekjes.
Van hieruit verder richting Trondheim. 170 km glooiend landschap zonder extremiteiten.
We hadden daarna wel een begin willen maken met de Helgelandskysten-route (Holm naar Godoystraumen 433 km). Maar, naar het begin daarvan is het ook nog honderden kilometers. Op die route moet je zes keer met een veerpont.
Daarom besloten om eerst maar eens een flink stuk af te leggen via een saaie maar snellere route, de Noordkaaproute.
Deze keer maar van tevoren een kamer geboekt, aangezien we zonder stops pas om 22.00 uur aankomen. We zetten koers naar Mo i Rana dat op de poolcirkel ligt.
Waarschijnlijk komen we vandaag dan aan de 750 km gereden kilometers.