Dinsdag 18 juli, dag 5 - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu Dinsdag 18 juli, dag 5 - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Jacqueline Groot - WaarBenJij.nu

Dinsdag 18 juli, dag 5

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 Juli 2017 | Noorwegen, Sogndal

Vervolg dag 5
Via Voss nog een stukje van de Hardanger-route gereden en vervolgens de Hardangervidda-route (van Eidfjord naar Geiloo). Via een steile klim en heel veel tunnels (waaronder een kurkentrekkertunnel) naar de hoogvlakte Hardangervidda. Een surrealistisch landschap. Besneeuwde stukken, mosgroen gesteente. Hier de Aurland-route naar Lærdal. Het eerste stuk was extreem steil en smal. Via een mooi uitzichtpunt bij Stegastein klim je naar zo'n 1200 boven de zeespiegel, alwaar de bomen niet meer groeien en er nog her en der dikke sneeuwwallen resten en watertjes met ijsschotsen. Deze weg uit 1967 is 's winters afgesloten. Daar kun je je wel een voorstelling bij maken!
We hadden willen overnachten in Lærdal, maar daar bleken alle accommodaties volgeboekt. Het wemelde er van de Japanners (Aziaten). De veerpont genomen naar Sogndal. Vanaf de pont via Trivago een kamer geboekt bij een Feriepark Vesterland (Sogndal). Voor een kleine honderd euro hebben werkelijk een geweldige kamer (zo groot als een appartement), met balkonnetje, volwaardige koelkast, koffie en thee-faciliteiten, grote badkamer met bubbelbad nota bene. Niet modern maar netjes en schoon.
Al met al een dag met heel veel indrukken, mooie vergezichten etc.
(ik kan alleen geen tunnel meer zien, haha).
En nu ben ik (naast verkouden) heel moe (ook van het bubbelbad en de wijn).
Morgen weer een dag.
PS Zie bij het kopje foto's (ergens hier links?) foto's van de reis tot nu toe (foto's gemaakt met mijn iPhone).

• 19 Juli 2017 - 13:10

Loes:

Klinkt leuk! Veel plezier!

• 19 Juli 2017 - 14:28

Jacqueline :

Het is een hele belevenis!